Het vervelende van vakatieveilingen.nl is dat je soms erg goedkoop een weekendje weg kan. Zo zag ik een park in Kaatsheuvel, de Droomgaard, en na een aantal keer proberen had ik 's avonds laat het "winnende" bod van 15 euro! Zo zaten we op 10 Augustus in een volgeladen auto onderweg naar Kaatsheuvel. Ook Eftelingkaartjes op zak die we nog hadden van de Albert Heijn aktie. Bij aankomst bleken we niet de enigen, ik heb bijna een uur in de rij gestaan voor de receptie, dat was minder. Bren met de kids een ijsje gegeten en alvast richting het huisje gelopen. Later kwam ik daar ook aan. Het was een erg leuk chalet en een leuk straatje vol met kinderen, dus de jongens vermaakten zich direct. Die belandden binnen enkele minuten op de zeepbaan van de overbuurtjes. 's Avonds een patatje gegeten, een slecht idee want iedereen had dat idee gekregen haha. Alles lekker naar binnen gewerkt en weer richting het huisje. Daar mochten ze vuurwerk (een sterretje) afsteken wat ze prachtig vonden. Ze wilden samen op 1 kamer slapen en toen ze naar bed gingen was het natuurlijk even keten en kletsen waarna ze allebei in slaap vielen.

De volgende dag wilden de jongens zwemmen, maar het was 's morgens nog best koud. Ik had gezien dat er in de buurt duinen waren dus na de boodschappen zijn we daarheen gegaan. Mama met Milan een kopje koffie gedronken met een taartje erbij en ik met de jongens de duinen in. Dat vonden ze prachtig zo'n grote zandbak! In de verte zagen we een hut van takken, dus ik met de jongens hun eigen hut gebouwd. Ze sleepten met takken en stammen en uiteindelijk hadden we de mooiste hut gebouwd. Mama kwam later met Milan ook nog even kijken en die vond hem ook erg mooi. Eenmaal richting het huisje werd het toch wel tijd voor het zwembad, dus hup zwembroeken aan en gaan! Mama en Milan gingen ook mee, maar niet zwemmen. Het zwembad was supergaaf en de jongens hadden een schik. Met z'n drieen tegelijk van een hele snelle en donkere glijbaan af was toch wel super. Langzaamaan werden de jongens het zat en zijn we eruit gegaan. Even een ijsje eten op het terrasje en naar het huisje toe. Na het eten ging mama met Jesse en Sem even wandelen en hadden ze een circus op de camping gezien, hoe cool is dat! Na zo'n lange dag waren Jesse en Sem het zat, in tegenstelling tot Milan. Die bleef maar huilen dus besloot ik ook met Milan maar een rondje te wandelen, meestal valt hij dan wel in slaap in de wandelwagen. Ook ik had het circus gevonden en natuurlijk een paar kiekjes gemaakt. Eenmaal thuis lekker de gordijnen dicht kacheltje aan en nog even TV kijken......

De volgende dag zijn we op de camping gebleven. Eerst 's morgens op zoek naar de dierenweide en het springkussen. De dierenweide viel tegen maar het springkussen daarentegen was wel heeel erg gaaf! De jongens bleven springen tot op een gegeven moment Sem het erg zat was en met mama vast naar huis ging. Toen ik even later met Jesse terug was, werden ze allebei vervelend. Zeker Sem was niet te genieten, dus besloot ik alleen met Jesse te gaan zwemmen en dat Sem maar een dutje moest doen. Ik met Jesse het zwembad in, dat vond hij prachtig zeker nu hij even met papa alleen was. Dus met z'n tweetjes door de "wilde rivier" tig keer van de glijbaan enz. Na anderhalf uur gingen we er weer uit zodat ik nu ook even met Sem alleen kon zwemmen. Dat vond Jesse niet leuk, maar eerlijk is eerlijk. Sem was gelukkig weer vrolijk, zeker toen hij hoorde dat hij nu alleen met papa mocht. Dus hetzelfde liedje weer anderhalf uur lang. Ook Sem is een echte waterrat en totaal niet bang. Een gezellig middagje gehad, en uiteindelijk belandden de kids nog op de zeepbaan en het tot zwembadje omgetoverd rubberbootje bij de overburen. Nog even een potje voetballen en toen ging de BBQ aan. Onze charmeurs hadden de buurmeisjes uit de tent gelokt en die aten wat brood met zalm mee. Een en al gezelligheid, zeker 's avonds wat toen was er een kinderdisco.... Jippiieeee dansen en zwingen op de Olifant met dikke billen en Mossa mossa.... Milan was een beetje geschrokken van de muziek dus ik ben met hem naar het huisje gegaan terwijl Mama met Jesse en Sem nog even bleef. Daarna nog even TV kijken en naar bed, want de volgende dag moesten we het huisje alweer uit en hadden we het hoogtepunt voor de boeg..... De Efteling! En dat op 2 kilometer vanaf het huisje... wat een luxe.

De auto weer ingepakt terwijl mama met de kids even wandelen was, en op naar het leukste pretpark van Nederland. We waren er natuurlijk snel en het was nog niet zo druk. Dat maakte dat mama, Jesse en Sem niet te lang hoefden te wachten voor de droomvlucht, ik bleef met Milan wachten. Normaal gesproken maakten we eerst een bezoek aan het sprookjesbos, maar nu gingen we eerst de attracties af. Na de droomvlucht was het tijd voor de Carnaval met zijn leuke melodietje, dus de sfeer zat er gelijk goed in. Na diverse draaimolens en autootjes wilde Jesse in een achtbaan. Hij was erg teleurgesteld dat hij hiervoor nog te klein was. Maar toen kwamen we langs de bobsleebaan, en hier mocht hij wel in. Samen met mama en Sem durfden ze het aan. Het was een wachttijd van een half uur dus ik met Milan maar een rondje gelopen en wat frikandellen naar binnen gewerkt. Toen ze er weer uit kwamen vond Jesse het eigenlijk eng, terwijl Sem het machtig vond. Na het spookhuis (wat Sem dan wel weer eng vond) en de treintjes werd het tijd voor het sprookjesbos. Dit blijven ze natuurlijk prachtig vinden en ook papa vind het erg erg leuk. Het was al laat dus we moesten er wel een beetje snel doorheen, maar dat is gelukt. Uiteindelijk de auto opgezocht en richting Baarn. Jesse en Sem vielen uiteraard in slaap op de achterbank dromend over een erg gezellig weekend....... FOTO'S